17 May 2009

20 MURID DI BUKIT KATIL AKAN DIKURANTIN

Wabak H1N1 atau demam selesema babi dan Meningitis yang melanda menyebabkan seluruh dunia merasa cemas lalu pelbagai langkah diambil bagi mengelakkan penyakit ini merebak. Di Melaka lebih lebih 20 pelatih Akademi JPJ di Tiang Dua dalam kawasan Parlimen Bukit Katil masih dikurantin untuk mendapatkan rawatan susulan di Hospital Besar Melaka.

Dalam perkembangan yang tidak berkaitan, Pasti Kawasan Bukit Katil juga bakal mengambil tindakan yang sama untuk mengkurantin pasukan bola sepak dan bola jaring yang muncul johan dalam kejohanan Sukan Pasti Kawasan semalam sebagai persediaan menghadapi Sukan Pasti Negeri Melaka yang akan berlangsung 30 Mei di kawasan Alor Gajah.

Langkah kurantin ini dijangka akan melibatkan 10 murid Pasti Seri Jati selaku juara bola sepak dan 10 murid dari Pasti Ar Rahmah yang muncul juara bola jaring. Dijangkakan mereka akan dikurantin bermula dari 23 dan 24 Mei depan sebagai persiapan dan mengatur strategi bagi menjamin persefahaman dan menyusun strategi untuk mempertahankan gelaran juara bertahan dalam sukan Pasti Negeri pada tahun lepas.
Antara murid-murid yang akan dikurantin....

1 comment:

hanim yusra said...

semua yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknye....