11 May 2009

BUKAN SAHAJA ZAMRY, NAJIB JUGA WAJAR UNDUR


Dato Seri Ir Nizar Jamaludin meminta agar Datuk Zamry Abdul Kadir agar mengosongkan jawatan dan pejabatnya secara terhormat berikutan keputusan Mahkamah Tinggi Rayuan Khas hari ini.

Difahamkan Zamry dan 'barisan Exconya' bersedia mengosongkan dan meninggalkan pejabat masing-masing esok. Keputusan mahkamah hari ini bukan sahaja menjawab segala tuduhan liar dan tohmahan yang dikemukakan kepada Nizar dan Pakatan Rakyat.

Dalam hal ini, bukan sahaja Zamry yang perlu mengundur diri tetapi Dato Seri Najib Tun Razak Perdana Menteri 1 Malaysia juga wajar meletak jawatan. Ini kerana umum berpendapat bahawa Najib merupakan teraju utama yang membawa kepada rampasan kuasa dan keadaan huru-hara di Perak sebelum ini.

Namun adalah sesuatu yang tak masuk akal dan mustahil Najib akan melepaskan jawatannya berdasarkan kes ini melainkan keputusan mahkamah hari ini akan mempercepatkan tali hayat Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia yang akan berhadapan dengan suara rakyat yang menolak cara dan gaya beliau mentadbir negara ini dalam pilihanraya umum ke 13 akan datang.

No comments: