30 June 2009

SHAH RUKH KHAN HINA NABI: TAHNIAH ALI RUSTAM


Aktor Hollywood Datuk Shah Rukh Khan yang mendapat sanjungan Kerajaan Melaka melalui anugerah bintang Darjah Mulia Seri Melaka (DMSM) mengemparkan umat Islam seluruh dunia dengan kenyataannya yang menghina Nabi SAW. Dalam satu kenyataan yang disiarkan dalam majalah "Time'n Style", Shah Rukh Khan menyifatkan Nabi SAW seorang tokoh yang tidak berpengaruh dalam sejarah dunia. Malah beliau menyifatkan tokoh seperti Hitler, Napoleon, Winston Churchill serta tokoh terkini seperti Nelson Mandela, Gandhi dan Mother Teresa merupakan tokoh yang berpengaruh dan 'agak baik'.

Kenyataan Shah Rukh Khan menyebabkan beberapa laporan polis dibuat oleh beberapa individu dan pertubuhan Islam di India kerana kenyataan yang berbentuk penghinaan kepada Nabi SAW.

Dalam hal ini saya ingin mengucapkan tahniah kepada Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Muhd. Ali Bin Rustam sebelum yang begitu bersungguh-sungguh menganugerahkan gelaran Datuk kepada Shah Rukh kerana jasanya yang begitu banyak kepada bumi Melaka.

6 comments:

LegendZ said...

samalah juga dgn UMNO yg tolak Islam..tiada bezanya..
Shah Rukh Khan tu terang2 dh kafir..

Anonymous said...

bila agaknya Jackie Chan nak dapat anugerah Datuk ye..

Acik fosilmitra said...

Salam...

Setiap dari kiter pasti akan merasai sekali seumur hidup mendapat pangkat "Datuk" kepada cucu sipolan...

Anonymous said...

DAP tolak hukum islam, apa cite?

View Profile: Rantong™

angkasanuri said...

Salam anafikir, dengar cerita ada ura2 ada orang Melaka nak beri gelaran Datuk Seri Utama kepada Micheal Jackson keranaberjasa kepada org Melaka.

Kepada Rantong sila buka balik kitab Sirah, pernah tak Nabi SAW buat pakatan dalam Sahifah Madinah dengan golongan bukan Islam di Madinah? Apa,bagaimana dan mengapa? Sila dalami konsep Tahaluf Siasi. Mungkin boleh tanya Ustaz Harussani kalau dia pernah mengaji bab tu.

Anonymous said...

mungkin juga lina joy pun akan dapat datuk dan wira