22 August 2009

ROHAIZAT CALON UMNO TERBAIK?


1 Malaysia Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan. Slogan yang diperkenalkan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak sebaik sahaja dilantik sebagai Perdana Menteri. Bermakna apa juga tindakan Umno mesti mengutamakan rakyat dan mementingkan prestasi dan kualiti kerja. Ini termasuk dalam soal memilih calon Umno yang bertanding dalam pilihanraya.

Maka apabila Rohaizat dipilih sebagai calon Umno di Permatang Pasir sudah pasti Rohaizat dipilih berdasarkan dia yang terbaik dan erti kata lain paling berkualiti di kalangan semua pimpinan Umno di sana. Bermakna semua pemimpin Umno yang ada di Permatang Pasir tidak dapat menandingi wibawa Rohaizat.

Tetapi selepas satu persatu soal integriti dan peribadi Rohaizat didedahkan saya yakin ramai pemimpin Umno di sana yang khabarnya awal-awal lagi tidak bersetuju dengan pemilihan Rohaizat sebagai calon semakin malu mata dan tak berani angkat muka dengan calon 'pilihan' Datuk Zahid Hamidi setelah mendapat perkenan Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Najib.

Tahniah kepada Umno kerana telah menyediakan calon 'terbaik' menepati aspirasi 1Malaysia Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.

No comments: