28 September 2009

BUKAN TOK GURU NIK AZIZ YANG MAKSUM, ALI RUSTAM YANG MAKSUM


Datuk Mohd. Ali Rustam dalam kenyataannya di Majlis Rumah Terbuka di sungai Rambai Melaka semalam menyifatkan Tuan Guru Dato Nik Abd. Aziz Nik Mat sebagai 'maksum' kerana menganggap sebagai tidak boleh ditegur. Maksum dalam bahasa yang mudah bebas dari kesalahan dan dosa. Sebagai manusia biasa kita tidak sunyi dari melakukan kesilapan dan kesalahan.

Dalam hal ini Ali Rustam sebenarnya yang 'maksum'.Walaupun telah dibuktikan bersalah terlibat dengan rasuah tetapi masih dianggap 'bersih dan suci'. Tan Sri Isa Samad digantung 3 tahun dan disingkirkan dari jawatan Naib Presiden Umno kerana rasuah iaitu kesalahan yang sama dengan Ali Rustam. Tetapi Ali Rustam terbukti 'maksum' hanya diberi amaran dan hanya hilang kelayakan bertanding tetapi mendapat anugerah kekal sebagai Ketua Menteri Melaka, dilantik sebagai Ahli Majlis Tertinggi Umno dan terus dilantik sebagai Pengerusi Perhubungan Umno dan Barisan Nasional Melaka .

Isa Samad kena berguru dan menuntut ilmu dengan Ali Rustam supaya mendapat status 'maksum' dalam Umno dan seterusnya boleh dipilih menjadi calon pilihanraya kecil Bagan Pinang.

No comments: