03 September 2009

KAPAL SELAM KONTROVERSI AKHIRNYA TIBA...


Seluruh negara gempar satu ketika dahulu apabila pendedahan tentang Kapal Selam pertama negara yang dikatakan dibayar dengan komisyen yang sangat tidak munasabah iaitu RM 600 juta. Dalam beberapa pilihanraya kecil lalu semasa penamaan calon replika kapal selam ini mendapat perhatian umum.

Hari ini kira-kira 9.20 pagi sebentar tadi Kapal selam pertama negara, KD Tunku Abdul Rahman selamat tiba di Pusat Hidrografi Nasional, Pulau Indah.

Ketibaannya disambut Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin dalam satu istiadat penuh bersejarah di Jeti KD Sultan Abdul Aziz Shah.

Turut menyambut, Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Panglima Tentera Laut, Tan Sri Abdul Aziz Jaafar.

Apa yang pasti pada ketika rakyat Malaysia bergembira dan merasa bangga dengan ketibaan kapal selam ini ada pihak yang bersedih dan berduka. Siapa? Teka sendirilah...

5 comments:

Anonymous said...

Beli dua buah kapal selam yang tak tahu nak menyelam kemana hanya nak buat komisyen sahaja.
Tunggu sahaja lah apabila ia nya akan jadi satu pembaziran sahaja. Beritahu rakyat apakah 'benefit" di atas pembelian ini.
Apa kah kita nak tunjuk hebat? Alahai 2 buah sahaja dan bergantung pula kepada teknologi luar so where is the strength kecuali dapat lenyapkan perempuan Monggol di Bumi Malaysia/ Alahai TLDM!!!

Unknown said...

salam ziarah..

angkasanuri said...

Salam...Saya dah masukkan blog saudara/i dalam blogroll saya

malaysia baru said...

Wahai kapal selam kita
Rakyat sedih
Keranamu seorang wanita tercemar dan di bunuh
Sepanjang kehidupanmu nanti, berapa agaknya wanita akan dicemari dan dibunuh..


Sdr Angkasanuri: PLSE masukkan blog ini ke dalam your blogroll, kalau mungkin. TQ.JZKK.

angkasanuri said...

salam, Malaysia baru saya dah masukkan blog tuan dalam blogroll saya.