03 March 2010

AHLI PKR YANG MELOMPAT UMPAMA ANAI-ANAI

Hari ini seorang lagi ahli parlimen PKR melompat menjadi ahli parlimen bebas ( Umno le tu ). Kali ini ahli parlimen dari Bagan Serai Mohsin Fadzli Samsuri. Kemungkinan selepas ini ada lagi ahli parlimen PKR yang 'gelap mata' bakal melompat untuk melaksanakan teori BN 2/3 di parlimen sebelum PRU umum menjadi kenyataan. Apa yang pasti ada 'projek khas' yang bakal dilaksanakan jika BN dapat sokongan 2/3 di parlimen.

Mohd. Fairuz Khairudin bekas adun Penanti yang melompat memberi amaran agar menghentikan segala serangan peribadi kepada beliau. Menurutnya sarang tebuan jangan dijolok. Bagi saya Fairus dan mereka yang sewaktu dengannya yang telah melompat dari Pakatan Rakyat bukannya sarang tebuan tetapi sarang anai-anai yang wajib dibinasa dan dimusnahkan. Jika anai-anai ini dibiarkan membuat dan membesarkan sarangnya lambat laun ia boleh menyebabkan bangunan pencakar langit pun boleh menyembah bumi.

Maka tindakan mereka keluar dari Pakatan Rakyat dan PKR perlu dibiarkan dan dilihat secara positif sebagai langkah pembersihan anasir-anasir yang boleh merosakkan Pakatan Rakyat pada masa kini dan akan datang. Tindakan mereka keluar sama ada ke dalam Umno atau 'bebas' sebenarnya akan lebih memantapkan Pakatan rakyat pada masa depan apa yang penting rakyat akan menterjemahkan sokongan mereka kepada Pakatan rakyat melalui kertas undi pada pilihanraya umum akan datang. Jika Umno-BN merasa mereka cukup kuat dan mendabik dada dapat 'membeli' atau 'memujuk' Adun atau ahli parlimen menyertai mereka beranikah mereka untuk membubarkan DUN atau parlimen?

No comments: