16 March 2010

MCA PUN TIRU UMNO GUNA CALON KITAR SEMULA


Kalau dah dikatakan sekapal tu maka serba-serbinya kelihatan sama. Jika Umno menerima dan melantik di kalangan mereka yang bermasalah yang diselubungi skandal dan rasuah untuk menjadi pemimpin maka MCA juga tidak mahu ketinggalan.

MCA yang semakin buntu menyelesaikan kemelut yang berlaku terpaksa mengimport bekas pemimpin mereka untuk kembali aktif dalam MCA. Tindakan yang dianggap tidak mampu menyelamatkan MCA yang hampir karam dalam konflik Ong Tee Keat - Chua Soi Lek. Penyertaan Ong Ka Ting bekas presiden MCA yang mengundur diri sebelum ini sebenarnya akan mempercepatkan lagi MCA terus karam dan tenggelam. Sekaligus akan menyumbang penghujung hayat BN dalam pilihanraya akan datang.

Penyertaan pemimpin kitar semula ke dalam MCA, UMNO dan yang sewaktu dengannya jelas menunjukkan bahawa UMNO-BN kini ketandusan pemimpin untuk terus menerajui negara. Berbanding dengan Pakatan Rakyat yang sentiasa memiliki barisan pelapis serta muka-muka baru yang berkterampilan yang terdiri daripada pelbagai latar belakang akademik dan profesional untuk menjadi alternatif pilihan rakyat dalam pilihanraya umum akan datang. Malah tindakan beberapa ahli parlimen PKR menjadi wakil 'bebas' sebenarnya membuka ruang untuk muka-muka baru menggegarkan persada politik negara.


Memandangkan ramai tokoh kitar semula kini berada dalam BN ada baiknya logo dacing senget sebelah itu ditukar kepada logo kitar semula. Fikir dulu sebelum buang!

No comments: