07 July 2011

GILA MENDERHAKA!


Macam-macam gila. Gila meroyan, gila durian, gila makan dan macam-macam lagi jenis gila. Gila apa jenis gila pun merbahaya kepada agama, bangsa dan negara. Terbaru wabak gila derhaka yang sedang melanda negara lebih hebat daripada wabak JE dan H1N1 yang pernah mengemparkan negara.

Saya pun dah pening...dulu masa sekolah belajar tingkatan 6 dan di universiti belajar tentang sistem pelembagaan negara. Raja Berlembagaan iaitu DYMM duduk hieraki teratas, di bawahnya ada Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan Menteri kabinet. Hari ini saya dapati sistem hieraki kuasa sudah jadi macam rojak pasembur.Di antara Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri siapa yang paling berkuasa?

Menteri Dalam Negeri sekarang kuasanya dah mengatasi Perdana Menteri malah dengan beraninya mengingkari titah DYMM Agong! Kadang-kadang Ketua Polis Negara nampak lebih berkuasa dari Perdana Menteri dan DYMM Agong. Polis kini raja di Malaysia?Adakah sesiapa di kalangan mereka yang tak sabar-sabar nak singkirkan Perdana Menteri? Maka mereka dari sehari ke sehari mengeluarkan kenyataan yang seolah-olah nak buat konspirasi dan sabotaj perdana Menteri supaya rakyat yang dah benci bertambah-tambah lagi bencinya kepada Perdana Menteri.

Malah tanpa perasaan segan silu, tanpa berpegang kepada nilai-nilai Melayu dan menghormati kedudukan DYMM Agong sebagai tunggak kuasa terus mengeluarkan kenyataan serta arahan demi arahan yang mengingkari saranan dan nasihat Tuanku. Bertambah lagi koleksi penyakit gila di kalangan rakyat di negara ini, gila menderhaka!!!

1 comment:

Unknown said...

Si Din ni asyik tersengih, ketawa, gambar dia mana-mana sama sama sahaja, macam budak sekolah tak terpelajar. tulah, anak bekas PM tak boleh jadi menteri,cari orang lain le yang lebih layak.