04 July 2008

Bingkisan Jumaat…

Sedar tak sedar…Hari ni dah pun 1 Rejab 1429 Hijrah. Kalendar kat penjuru kanan atas di blog ni ada 'technical error' masih lagi menunjukkan 29 Jamadil Akhir. Ramai yang ternanti – nantikan kehadiran bulan ini untuk melipat gandakan amalan kerana 'terpesona' dengan tawaran pahala dan fadhilat yang berlipat kali ganda. Benarkah begitu ? Sila rujuk 2 artikel saya selepas ini yang membicarakan tentang Bulan Rejab.

Walau bagaimanapun apa yang pasti seperti yang disepakati oleh para ulamak ( rujuk artikel selepas ini ) , dalam bulan rejab merupakan satu daripada 4 bulan yang diharamkan oleh Allah SWT daripada berlaku peperangan dan persengketaan serta perselisihan yang membawa kepada permusuhan berlarutan yang tersemat dendam kesumat dan bermaharajalela budaya fitnah memfitnah. Perkara ini turut diakui oleh Perdana Menteri sebagai yang terburuk sepanjang 30 tahun beliau terlibat dalam politik. Sila klik link di bawah :

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0704&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_02.htm

Di Negara kita…Bulan Rejab yang tiba seolah – olah member isyarat kepada kita bahawa satu 'peperangan besar' akan berlaku dalam senario politik negara…Kebelakangan ini banyak peristiwa pelik dan kadang kala tak masuk akal serta melucukan berlaku…Tak perlulah saya mengulasnya…seluruh dunia dah tahu… sama – sama kita nantikan skrip dan episod yang seterusnya. Siapa lagi pelakon dan watak pelakon utama serta pelakon tambahan atau pelakon 'pak pacak' yang akan muncul selepas ini. Nampaknya cerita sudah semakin menarik…permainan semakin rancak…pertarungan semakin sengit…babak – babak semakin mendebarkan…Mari – mari kita lihat siapa yang kenaaaaaaaa……Wallahu'alam…


 


 

No comments: