15 September 2008

SAMA -SAMA LEKEH !


Kedua -duanya sama -sama lekeh. Berita TV 9 malam ini terpaksa memetik dari laman Web Malaysiakini berhubung berita peletakan jawatan Datuk Zaid Ibrahim sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Bagi saya sesuatu yang memalukan TV 9 yang merupakan 'suka sakat' TV 3 dan NTV 7 terpaksa 'memetik' dan 'meminjam' berita dari laman web Malaysiakini untuk melaporkan berita peletakan jawatan Zaid Ibrahim. Walhal berita peletakan jawatan ini sudah 'heboh' satu negara.

Sementara itu kenyataan timbalan ketua polis negara hari ini juga lekeh. Beliau berkata, Polis tidak pilihan selain menggunakan ISA bertindak kepada mereka yang menjejaskan keharmonian dan perpaduan di negara ini.

Apakah negara ini sudah tandus dari segi akta dan peraturan untuk menjaga ketenteraman awam ? Kalau macam tu, saya mencadangkan jika polis sudah tidak ada pilihan gunakanlah juga ISA kepada pesalah trafik di jalan raya seperti memandu melebihi had laju, tidak pakai tali pinggang kaledar atau meletakkan kereta sehingga menghalang laluan. Saya yakin masalah kemalangan di musim perayaan ini akan dapat diatasi. Itu pun jika polis sudah tak ada pilihan lain !

No comments: