14 February 2009

TUGAS BARU SPR

SPR di bawah pengerusi baru,Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof sekarang ini ada tugas baru. Tugas baru SPR sekarang ialah :

1. Mengambil alih tugas mahkamah dalam kes yang berkaitan dengan masalah undang-undang. Jika ada masalah dari segi kesahihan surat dan tanda tangan SPR boleh membuat keputusan segera. Sekali gus dapat menjimatkan masa mahkamah untuk membicarakan kes berkenaan.

2. Mengambil alih tugas polis. Sekiranya berlaku sesuatu keadaan 'panas' maka tugas SPR ialah mengawal dan memastikan keadaan kembali tenang. Ini dapat menjimatkan dan memudahkan tugas polis untuk mengawal keamanan dan keselamatan negara.

3. Memastikan pemilihan Umno dapat berjalan dengan lancar. Oleh itu pilihanraya kecil atau umum tidak boleh dilakukan jika berlaku ketika mesyuarat Umno semakin hampir.

4. Memastikan bakal perdana menteri dapat mengambil alih jawatan dalam suasana 'aman damai' tanpa diselubungi imej yang memalukan jika parti yang mewakili bakal PM kalah teruk dalam pilihanraya kecil.

Sehubungan dengan itu saya dengan ini mencadangkan agar pengerusi SPR meletak jawatan dan menyertai Umno dan seterusnya bertanding dalam pilihanraya kecil di Bukit Gantang. Kalau tak pun mungkin boleh mengambil alih tugas pengerusi tetap Umno pada pemilihan Umno Mac depan.

1 comment:

Anonymous said...

LAAA INI ISU PUN BOLIH JADI MAINAN KA..
LU ORANG SEKOLAH KE TIDAK??.

SEKARANG EKONOMI TENGAH GAWAT LA MANA NAK CARI WANG..MAU BIAYA KEMPEN.