30 March 2009

UMNO@BN KENA PUKULAN TKO: 1600 AHLI BN SERTAI PAKATAN RAKYAT

Misteri kehadiran penyokong Umno@BN yang jauh lebih kecil berbanding Pakatan Rakyat mungkin terjawab dengan berita bahawa seramai 1600 ahli BN termasuk dari Umno, MCA dan MIC telah menyertai Pakatan Rakyat sejak Febuari lalu.

Perkara ini disahkan oleh Pengerusi Perhubungan KeADILan Osman Abd. Rahman.Dalam satu majlis penyerahan borang di bilik Gerakan Induk, Jalan Simpang, Taiping, semalam, Osman berkata, KeADILan juga sudah menerima lebih daripada 1,000 borang keahlian di kawasan Bukit Gantang dan berjanji akan mengundi dan memberi sokongan padu kepada calon Pakatan Rakyat Mohammad Nizar.

Menurut beliau, tindakan ahli BN berhijrah secara pukal ke Pakatan Rakyat kerana tidak berpuas hati dengan kerakusan Umno@BN merampas Kerajaan pilihan rakyat di Perak.

Berita ini sudah pasti akan menaikkan semangat dan meneruskan momentum kemenangan kepada calon Pas Dato' Seri Ir Nizar Jamaludin pada hari pengundian 7 April nanti.

Walau bagaimanapun, saya mengharapkan semua jentera pilihanraya Pakatan Rakyat tidak leka dan alpa dengan terus meningkatkan gerak kerja, strategi dalam menghadapi 1001 macam kemungkinan taktik kotor Umno@BN dalam pilihanraya ini.

Jika mereka boleh menggunakan teknik kotor untuk merampas kerajaan Pakatan Rakyat, taktik yang sama yang mungkin lebih keji dan hina bakal digunakan lebih-lebih lagi pilihanraya Bukit Gantang membawa makna yang cukup besar kepada 'Kerajaan Kudeta BN" dan pemimpin Umno yang diketuai oleh Dato' Seri Najib.

No comments: