30 April 2009

7 MEI RAKYAT AKAN MENGHAKIMI KEBODOHAN UMNO DI PERAK

7 Mei ini setiap tumpuan akan sekali lagi beralih ke DUN Perak. Cuma kali ini bukan lagi di bawah pokok tetapi sidang Dun yang bakal berlangsung di Bangunan Darul Ridzuan.

Semua wakil rakyat telah menerima 'jemputan' untuk menghadiri sidang DUN berkenaan yang dipanggil oleh 'setiausaha Dun', Abdullah Untung. Terdapat juga wakil rakyat yang turut menerima notis usul untuk melantik Speaker Dun yang baru.

Amalan luar biasa yang sedang berlaku di Perak hari ini. Namun begitu Datuk Zamry Kadir mengulangi bahawa sidang dun berkenaan akan terus diadakan seperti yang telah 'dijadualkan'.

Tindakan di Perak adalah satu usaha dan kerja bodoh Umno untuk mengelirukan serta mengalihkan isu sebenar. Mereka cuba untuk memperbodohkan rakyat bahawa apa yang dilakukan adalah mengikut undang-undang dan pelembagaan. Mereka ingin menggambarkan bahawa Pakatan Rakyat yang melanggar dan tidak menghormati undang-undang.

Semua ini dengan tujuan dan harapan untuk memburuk-burukkan Pakatan Rakyat pada pandangan umum.

Apa yang dilakukan oleh Umno kononya untuk menegakkan undang-undang tetapi sebenarnya adalah satu tindakan untuk terus memperbodohkan rakyat yang lebih cerdik daripada kebanyakan pemimpin Umno yang ada.

Mereka cuba menampilkan imej 'baik' dan 'bersih' untuk menutup tindakan 'melanun' dan 'merompak' kerajaan yang dipilih oleh rakyat. Rakyat tidak akan melupakan watak samseng dan kerja-kerja jahat yang mereka lakukan selama ini.Mereka cuba memperbodohkan rakyat tetapi sebenarnya mereka yang merendah dan memperbodohkan diri mereka sendiri. Rakyat akan selagi menjadi hakim dan pemutus apa yang berlaku di Perak. Kembalikan hak dan kuasa kepada rakyat Perak, biar rakyat membuat pilihan untuk bersama Pakatan Rakyat atau Umno@BN. Tidak ada penyelesaian yang terbaik selain daripada membubarkan Dun Perak.

No comments: