22 April 2009

ALI RUSTAM TERLIBAT MENONTON VCD LUCAH?


Sidang DUN Melaka semalam bukan sahaja 'meriah' dengan isu usul tidak percaya yang cuba dibawa oleh Ketua Pembangkang, Goh Leong San tetapi juga isu gambar dan video membabitkan adun Bukit Lanjan, Elizebert Wong dan teman lelakinya.

Cubaan Ketua Menteri Melaka, Dato Seri Muhd. Ali Rustam meminta 'fatwa' daripada Adun Kota Laksamana, Betty Chew ternyata akhirnya menikam diri sendiri.

"Adakah tindakan yang betul bagi seorang wakil rakyat wanita tidur dengan teman lelaki Melayunya,"

Mohd Ali kemudiannya bertanya Chew sama ada beliau ada menonton video Wong yang dimaksudkan itu dan Chew menjawab, beliau tidak menontonnya.

Beliau mengulangi soalan itu kepada Chew beberapa kali sehingga seorang ADUN membalas:

"Mengapa anda begitu terpesona dengan Elizabeth Wong dan isu telanjang sehingga membangkitkannya beberapa kali?,"

Ketua Pembangkang, Goh Leong San kemudiannya bangun untuk membela Chew dengan mengatakan Mohd Ali telah melakukan gangguan seksual terhadap Chew dengan bertanyakan soalan itu sehingga Speaker Datuk Othman Muhamad seterusnya cuba meredakan ketegangan itu dengan mengatakan "beliau telah melihat video itu".

Hal itu menyebabkan Goh bertanya jika Mohd Ali telah melihat video itu yang kemudiannya dijawab yang beliau hanya "melihat satu video".

Maka memang wajar sekali Ketua Menteri Melaka ini untuk terus didesak untuk melepaskan jawatannya. Ini kerana bukan sahaja terlibat dengan rasuah seperti yang dibuktikan oleh Lembaga Disiplin sebelum ini tetapi kini terlibat menonton VCD yang tidak bermoral.

Sumber : The Star Online

2 comments:

Hasbullah Pit said...

Errr

mana tau ianya dalam format VCD dan bukannya DVD?

atau MPEG?

angkasanuri said...

nanti nak mintak Goh Leong san tanya Ali Rustam sekali lagi..he..hee..