27 April 2009

BOLEHKAH SIDANG DUN HARAM 7 MEI USUL PECAT SPEAKER?

Umno@Bn Perak akan tetap memanggil sidang Dun Perak pada 7 Mei ini yang notisnya dikeluarkan oleh Setiausaha Dun yang dipecat! Lebih menarik sidang Dun ini diadakan begitu tergesa-gesa tanpa dimaklumkan kepada speaker terlebih dahulu. Maka tidak hairanlah sidang Dun Perak 7 Mei yang bakal berlangsung bakal memecah satu lagi rekod dunia yang dicipta oleh kerajaan Satu Malaysia Umno@BN.

Hari ini Pejabat Setiausaha Dun Perak menerima satu usul yang dikemukakan oleh Menteri Besar Haram Datuk Zamry Abdul Kadir untuk memecat speaker dun Perak, V. Sivakumar. Maka masalah dan kemelut yang dicipta oleh Umno@BN akan selesai? Jangan mimpilah! Apa yang bakal dilakukan oleh kerajaan Umno@BN bukan sahaja bertentangan dengan pelembagaan negeri tetapi di luar aturan tabii. Nak buat sidang Dun buatlah, lagipun mereka ada kunci dewan Dun Perak.

Tetapi ingatlah wahai Umno@BN.... tindakan anda makin meningkatkan darjah kebencian majoriti rakyat kepada Umno@BN. Berapa lama Umno@BN nak bertahan sebelum pilihanraya umum diadakan ? Setahun? Dua Tahun? Tiga tahun? Apa yang pasti masanya tetap akan tiba untuk Umno@BN menerima balasan daripada kegelojohan dan kebodohan mereka sendiri dalam pilihanraya akan datang. Apa yang dilakukan oleh Umno@BN hari ini ibarat dapat secupak rugi selori!

1 comment:

Anonymous said...

begitu le, bila dah gile kuase. Ada Phd , tapi akai macam budak tadika, malu teman ber emm bee kan orang macam ini.