06 May 2009

1 MALAYSIA : RAKYAT DITAKUTKAN, POLIS DIPERALATKAN..


Saya tidak terkejut dengan siri operasi polis yang terbaru yang melibatkan jurucakap BERSIH, Wong Chin Huat ,Naib Presiden Pas, Tn. Hj. Muhamad Sabu dan Cikgu Bard hari ini dan malam tadi. Semua ini menepati ramalan ramai pihak sebelum ini bahawa pihak polis akan digunakan oleh Dato Seri Najib untuk memastikan beliau terus dapat bertapa di singgahsana Perdana Menteri satu satu jangka masa yang lama.

Terbukti benar segala telahan, pembebasan akhbar Harakah dan Suara Keadilan dan beberapa tahanan ISA sejurus dilantik sebagai PM hanya gimik murahan untuk menutup watak sebenar Najib sepanjang menjawat tugas nombor satu negara.

Semua ini bertujuan untuk mengertak dan mengugut rakyat supaya menutup mulut dari membicarakan hal-hal kontroversi yang dikaitkan dengan beliau. Saya yakin semua ini baru langkah permulaan dan tidak mustahil lebih banyak operasi polis akan dilakukan bagi memastikan konsep 1 Malaysia: Rakyat ditakutkan, kezaliman dihalalkan akan dilaksanakan.

Tindakan terbaru yang dilakukan ini menunjukkan Umno@BN tidak belajar sejarah keruntuhan kerajaan dan tamadun moden abad ini, bahawa petanda kerajaan akan tumbang apabila suara rakyat yang inginkan reformasi sebenar dinafikan haknya.

No comments: