20 August 2009

USAH MENGHARAP KOTA SIPUTEH FOKUS DI PERMATANG PASIR

Ketika persiapan dan kempen sedang rancak di Permatang Pasir tumpuan beralih ke Kota Siputeh kemungkinan pilihanraya kecil di sana. Speaker Kedah telah menulis surat kepada SPR tentang ketidakhadiran 2 kali Adun BN kawasan berkenaan yang mengikut peruntukan undang-undang terlucut dari jawatan sebagai Adun.

Hari ini SPR kata akan rujuk kepada Peguam Negara tentang implikasi undang-undang jika Dun Kota Siputeh diistiharkan kosong. Manakala Tan Sri Muhyiidin Yassin kata SPR kena ambil kira keadaan Adun Kota Siputeh yang tidak sihat sebagai punca tidak hadir. Muhyiddin kata, Adun berkenaan ada surat akuan..Kenapa masa tak hadir tak timbul isu sakit dan surat menyurat. Kalau budak tak datang sekolah pun cikgu minta surat. Inikan pulak wakil rakyat yang dipilih oleh rakyat dibayar elaun guna duit rakyat. Kalau nak buat surat pun payah, adakah wakil rakyat Kota Siputeh dari Umno tu tak ada telefon bimbit atau sakit begitu kronik sampai tak larat nak dail nombor telefon maklumkan tentang ketidakhadirannya?

Melihat perkembangan yang berlaku, saya tidak yakin kekosongan akan diistiharkan di Kota Siputeh. Maka fokuskan gerak kerja di Permatang Pasir dengan menyampaikan mesej kepada Umno dan Barisan Nasional jangan mudah-mudah menipu dan mengkhianati amanah rakyat.

No comments: