02 November 2009

ADA YANG MENGELENG TAK PERCAYA DAN ADA YANG BERTEPUK TANGAN GEMBIRA DENGAN PENAHANAN DR. ASRI?

Era 1Malaysia makin bercelaru dan haru biru. Ingatkan Islam Hadhari je yang mengelirukan tetapi Islam 1Malaysia lagi memeningkan. Kalau dah jadi mufti ada PHD pun tak layak mengajar agama agaknya siapa yang layak diberi tauliah mengajar agama era 1Malaysia?

Dalam hal ini kita perlu berhati-hati dengan mufti di negeri masing-masing. Tidak mustahil ada di kalangan mereka tidak ada tauliah untuk menyampaikan atau bercakap hal-hal berkaitan dengan umat Islam. Mungkin juga selama ini kita mendengar ceramah, kuliah dan khutbah Jumaat dari mufti yang tak ada tauliah!

Perdana Menteri 1Malaysia terkejut dengan penahanan Dr. Asri. Ramai juga menteri yang terkejut dan buat-buat terkejut. Jika tindakan menahan Dr. Asri di luar pengetahuan PM, atas arahan dan agenda siapa beliau ditahan? Adakah ada pihak dalam Umno@BN mempunyai agenda atau strategi tertentu? Adakah ini membuktikan bahawa PM cukup lemah sehingga tidak mampu mengawal tindakan orang orang bawahannya sesukati hati?

Bagi saya ada agenda tersembunyi di sebalik penahanan dan tindakan 'memalukan' Dr. Asri. Mungkin banyak pihak yang mengeleng kepala tak percaya dan tidak kurang yang bertepuk tangan gembira. Wallah'ulalam

No comments: